Tuesday, April 29, 2014

Kembali dengan Azam baru....

fulamak.... lamanya tak berblogging... last 2010...

So many things happen within this 4 years... sedar-sedar hampir di penghujung perkhidmatan... walaupun lagi setahun... terasa perlu ada sesuatu yang perlu dilakukan sekarang demi masa depan...
Subhanaallah.. dengan kuasa Allah.. semua berlaku dalam sekelip mata... hati terdetik untuk mulakan PERUBAHAN.. yea...BERUBAH...PILIHAN...GEMBIRA..SEMANGAT...PASTI BOLEH... semua bermain-main di minda...

Tahun 2013...
Dua benda yang aku cuba yakinkan diri... bahawa beli rumah dan sambung master adalah perlu... semua demi bekalan masa hadapan... hmmm... bila meningkat umur... kita memang banyak berfikir untuk masa hadapan... tidak kira la apa status pun.. bujang ke kahwin ke... kita wajib fikir masa hadapan... dan yes... the words is BERUBAH... sebab sampai bila kita akan berada di dalam zon selesa... keselesaan itu dengan masa akan berkurang juga.. it is a NATURE... Syukur aku terdetik juga untuk usahakan dua perkara ini... dan ALHAMDULILLAH... berjaya membeli rumah dan berjaya sambung belajar.... syukur Ya Allah... rupanya tak susah pun... kenapa la sebelum nie TAKUT sangat tak cukup duit nak beli la... tak cukup masa untuk belajar la... takut tak dapat bergembira la... leceh nak uruskan pinjaman la.. susah nak dapat tajaan... haish... banyak betul takutnya... tapi alhamdulillah... bila hati tue tekad .. walaupun ada susahnya... sebenarnya memang kena REDAH je... aku gembira sebab aku sememangnya rasa GEMBIRA (walaupun penuh masa kerja dan belajar)... tapi hati memangg bahagia bersama kawan-kawan master... PILIHAN yang tepat... rumah pun dengan masa, ia akan siap... rumah sendiri okay... (^.^)...

April 2014....
Sekali lagi hatiku mula terdetik lagi... balik dari cuti Seoul... (oh lupa... sejak tahun 2012.. aku mula belajar backpacking to oversea... best... memang best... and I don't have the intention to stop...not yet... cuma kena cari masa... takpe.. tue cite dalam post lain... mmmm... 2011.. konon aku sibuk kerja... fokus pada kerja yang mana aku rasa rugi masa setahun berlalu begitu sahaja... nasib baik cepat sedar... heheh.. alhamdulillah)
Okay balik kepada cite asal, sejak balik dari Seoul, bila mendengar rakan seperjuangan Tim bakal menamatkan perkhidmatan ... hati aku bagaikan meronta... eh apa yang aku buat sekarang nie? Kembali muhasabah diri, apa hala tuju seterusnya di dalam perkhidmatan ini... Kawan-kawan semua berpesan, sabar... bawa-bawa buat solat istikharah... fikir dengan tenang... kalau dah buat keputusan... jangan takut... aku meyakinkan diri bahawa REZEKI ALLAH ITU AMAT LUAS DI LUAR SANA... fokus dan yakin... buka minda... dan aku sedar... aku tidak boleh membiarkan perasaan TAKUT menyelebungi diri ini... yes, i need to change for a better life... tiada apa yang kurang pada diri aku untuk masuk ke dalam 'hutan bandar'... so why not give a try... akhirnya... aku kembali dalam blog ni dengan Azam Baru... "Keluar dari dimensi Zon Selesa dan Masuk dalam Zon Huru-hara..." teruja seketika untuk mencabar diri sendiri...
Okay Adawiah...short term... score dalam master dan kejar 5 to 6 figure ke arah jutawan... long term... aku nak hidup senang bangi membolehkan aku melakukan kebajikan... kebajikan kepada keluarga, masyarakat dan diri sendiri... yea... kembali dengan Azam Baru.... Good Luck Adda!!!

*Jika anda rasa entry kali ini memberi semangat buat anda, sila share dengan orang lain. Saya sedang berusaha dan semoga kita bersama-sama Menuju Puncak!

Adawiah -019.699.71.01-





1 comment:

Aisyah Radin said...

terbaiklah bonda..yep2 suka ayat keluar dari zon selesa tu..;)