Sunday, July 06, 2014

MISI NYAH DIABETES

Assalamualaikum wrt dan Salam Sejahtera kepada kalian semua... Semoga Allah memberkati dan melindungi hidup kita... Aamiin..

Lagi cerita Diabetes Mellitus... Sebelum ni, saya dah memberikan fakta berkaitan Diabetes.. sekarang mari kita teliti pulak mengapa luka orang diabetes ni susah sembuh..

Bilamana sebut Diabetes.. maka pasti ia akan dikaitkan dengan gula dalam darah yang tinggi... gula itu bersifat diuresis atau menarik air...

Kandungan utama plasma darah itu air, dengan adanya gula pada darah maka air pada plasma akan diserap oleh gula. Ini akan mengakibatkan darah kita menjadi mengental.

Jika terjadi sebuah luka maka faktor pembekuan darah mengambil peranan penting. Faktor pembekuan darah (trombosit,fibrinogen) sendiri merupakan komponen dalam darah.

Luka akan cepat sembuh kerana pengaliran dari faktor pembekuan darah yang cepat juga, namun begitu, apabila aliran darah tersumbat (darah mengental) pada penderita diabetes, faktor pembekuan darah menjadi sulit untuk menutupi luka. Inilah yang mengakibatkan luka menjadi sukar sembuh.

Selain itu adanya gula juga menjadi penggalak bagi pertumbuhan bakteria.

Makanya selain sukar sembuh penderita diabetes juga kerap kali mengalami infeksi atau jangkitan kuman kesan daripada bakteria. Keadaan yang kronik boleh mengakibatkan kaki dipotong. Hal lain yang perlu diperhatikan pada penderita diabetes adalah kerana adanya gula darah maka dapat terjadi kerosakan saraf terutama pada saraf kaki. Inilah yang mengakibatkan penderita diabetes seringkali merasa kebas atau semut-semut pada kakinya.

MISI NYAH DIABETES bermula di sini...!

Vivix membantu memulihkan DNA yg rosak, mengawal genetik, menghasilkan tenaga yang diperlukan oleh sel, melambatkan pembentukan protein AGE (advanced glycation end products). 

Lagi, memahami komplikasi yang dihadapi oleh pesakit Diabetes, Vivix pada masa yang sama dapat membantu menjaga dan memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun, sendi, perlindungan antioksidan serta untuk kesihatan menyeluruh.... haaa.... macam saya kata sebelum nie... niat nak fokus satu sakit...tapi dapat sihat macam-macam dengan hanya pengambilan satu sudu kecil vivix... Best kan... sebab tue saya consume vivix... suka benda yang nak satu dapat semua!!!! heheh...

Okay...mari kita fahami lagi tentang nie... Dalam Vivix ada Resveratrol.. Resveratrol ni pula membantu pesakit diabetes/kencing manis dengan dua cara:
  •   Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.
  •  Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.


Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim
Berikut adalah petikan testimoni daripada pengguna yang dah berjaya...maksudnya, kalo ada yang dah berjaya.. mengapa tidak kita... in shaa Allah.. menjadi KEWAJIPAN kita untuk berusaha....
  •   TESTIMONI #1
HANYA 1 Sudu Kecil Vivix.!!!
  • TESTIMONI #2
Luka Jadi Baik!!!
Ada banyak lagi testimoni... tapi adalah lebih baik kita buat testimoni sendiri kan.. kan...


Apepun, hidup kena ada PILIHAN... Selain Vivix... Cadangan lain yang boleh diambil bagi mengatasi masalah Diabetes adalah SET di bawah:
  • GLA Complex - Merendahkan gula dalam darah & mengurangkan kebas akibat gula dalam darah.
  • Vitamin C - Mempercepatkan proses penyembuhan luka pesakit kencing manis.
  • Zinc Complex - Membantu pankreas merembes hormon insulin untuk mengawal gula dalam darah.
  • B Complex - Membantu menukarkan gula kepada tenaga serta membantu mengurangkan keletihan
  • ESP - ESP dicerna berperingkat menyebabkan paras gula dibebaskan mengikut keperluan.
  • VITALEA - Kromium mengawal paras gula dalam darah mengikut keperluan.
Tidak kira apa pilihan anda... fahami situasi diri sendiri terlebih dahulu... untuk mengetahui harga setiap satu... klik je pada nama-nama supplement di atas...

Inilah MISI NYAH DIABETES... sertai saya untuk membantu sahabat handai dan keluarga kita... Sebab nya cuma satu... kerana kita semua menyanyangi mereka... benda baik hendaklah dikongsi bersama... marilah share artikel nie dengan kawan-kawan juga... Adda sayang kamu.. (^.^)..

Adawiah -019.699.71.01-

No comments: