Monday, December 08, 2008

sELAMAt hARi RayA QurBan...


Hari nie 8 dis 08 bersamaan 10 zulhijjah 1429H. Umat islam seluruh dunia menyambut hari raya korban dengan penuh kesyukuran. namun sejauh mana setiap dari kita mengambil ikhtibar dari kejadian eidul adha??? tak perlu jauh... diri kita sendiri bagaimana???
SEDIA BERKORBAN... itulah motto yang ditanam dalam minda dan hatiku sejak mula aku memasuki perkhidmatan lagi... sacrify is not an easy works to be done.. u have to think deep and far enough to get back what you have given... sometimes and always you wont get what you have give... your heart must be honest, sincere and tough or else... you will get sick or the worst... crazy... hohohoohoh...sedia berkorban???? no matter what u do... for the sake of our country, family and religious, we must do the best... tepuk dada tanyalah diri... apa yang kita telah buat sepanjang hidup ini..apakah pengorbanan yang telah kita buat... sejauh mana kita menghargai pengorbanan orang di sisi kita... apa yang pasti, kita kena berkorban sesuatu untuk dapatkan sesuatu... think BIG...

1 comment:

nolee said...

ingat lagi dulu-dulu.. masa ko dapat offer proton ke pe.. pastuh ko tanye aku agak2 mana elok jadi askar ke proton..
hehe

bagi aku mana2 jer. janji dengan hati dan perasaan sekali.. sebab bila kita buat sesuatu separuh hati.. serupa tak buat langsung..
sama laa keje kan kalu keje separuh hati... separuh mati pun..takda guna.. tak ikhlas.. macam mana kerja nak jadi ibadah..kan?

hehe eh ko yang ustazah lebih dari aku.. kui kui kui